Lue myös nämä uutiset

Yhteistyö A-kassan ja Baronan välillä tuottaa tuloksia – henkilökohtainen palvelu saa kiitosta jäseniltä

Uutiset

16.6.2025

A-kassan ja työelämäyhtiö Baronan yhteistyö auttaa yhä useampaa jäsentä löytämään uuden suunnan työelämässä. Ensimmäiset puitesopimukset on solmittu ja uusia urapolkuja on syntynyt. Baronan räätälöity työnhakupalvelu on osa A-kassan alkuvuodesta lanseeraamaa työllisyyspalveluiden kokonaisuutta, jonka tavoitteena on tarjota käytännönläheistä ja oikea-aikaista tukea työnhakuun.

 

Barona on paljon enemmän kuin perinteinen henkilöstövuokrausyritys – se on Suomen suurin henkilöstöalan toimija ja osa Bravedo-konsernia. Baronan kautta työskentelee tai työllistyy vuosittain noin 30 000 ihmistä eri aloilla aina logistiikasta it-alaan ja rakennusalasta asiakaspalveluun. Työmahdollisuuksia on muun muassa henkilöstöpalveluiden lisäksi omassa logistiikkakeskuksessa, insinööritoimistoissa, teknologiayrityksissä ja call centereissä, jotka tarjoavat työtä erilaisiin elämäntilanteisiin, niin kokoaikaisesti kuin osa-aikaisestikin. Työllistymismahdollisuuksia on erilaisten suorarekrytointien ja projektien kauttakin aina asiantuntijarooleista johdon tehtäviin asti. Barona tukee tarvittaessa osaamisen kehittämisessä ja urakehityksessä koulutusohjelmien, kielikoulutusten ja oppisopimuskoulutusten kautta.

 

Barona toimii Suomessa maanlaajuisesti ja kansainvälisesti 9 eri maassa. Lisää esimerkkejä Baronan tarjoamista mahdollisuuksista löydät täältä: Barona työntekijäkokemuksia.

 

Barona pyrkii aktiivisesti ratkomaan suomalaisen työelämän kohtaanto-ongelmaa eli työn ja tekijöiden kohtaamisen vaikeutta. Tämä näkyy myös A-kassan jäsenille tarjottavassa palvelussa: Baronan rekrytoijat ottavat henkilökohtaisesti yhteyttä potentiaalisiin hakijoihin jo varhaisessa vaiheessa ja tukevat työnhakijoita profiilien hiomisessa, mikä parantaa merkittävästi työllistymismahdollisuuksia.

 

– Kun työnhakija täydentää profiiliaan huolellisesti ja suhtautuu avoimesti erilaisiin mahdollisuuksiin, työllistymisen todennäköisyys kasvaa merkittävästi. Me haluamme tukea tässä koko matkan ajan, toteaa palvelujohtaja Arto Töyrä.

 

Tämä henkilökohtainen lähestymistapa on saanut kiitosta myös A-kassan jäseniltä. Moni on ollut iloisesti yllättynyt suorista puheluista. Soittaminen ei ole vain tiedonkeruuta – se on kuuntelemista, kohtaamista ja yksilöllistä sparrausta.

 

– Meille on tärkeää, että jäsen saa oikea-aikaista ja henkilökohtaista tukea silloin, kun sitä eniten tarvitaan. Baronan asiantuntemus ja kyky kohdata ihminen yksilönä ovat olleet merkittävä lisä jäsenpalveluumme, sanoo A-kassan palvelupäällikkö Elina Laine.

 

Yhteistyön tavoitteena on tarjota A-kassan jäsenille käytännön apua työnhakuun sekä mahdollisuus löytää nopeasti uusi suunta työelämässä. Jokainen onnistuminen vahvistaa uskoa siihen, että oikeanlaisella tuella ja kumppanuudella työhön kiinni pääseminen on helpompaa.