A-kassan logo, vihreä

Ajankohtaista

Lue myös nämä uutiset

A-kassa, kuvituskuva, jossa työttö istuu jäätelö kädessä.
A-kassa on luotettava ja nopea – Jäsentutkimus 2024 osoittaa jäsenten tyytyväisyyden

Ajankohtaiset, Uutiset

5.7.2024

A-kassa on toteuttanut vuosittaisen jäsentyytyväisyystutkimuksensa, joka kohdistui tällä kertaa jäsenille, jotka ovat saaneet etuuksia ajalla 05/2023–04/2024. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää kassan jäsenten tyytyväisyyttä kassan toimintaan ja kerätä kehittämisideoita. Kyselyyn saatiin vaikuttavat 4 154 vastausta, ja kiitämme lämpimästi kaikkia vastanneita!

 

Tulokset olivat erittäin positiivisia: 96 % vastaajista koki, että luotettavuus kuvaa A-kassaa hyvin tai erittäin hyvin, ja 90 % piti kassaa nopeana toimijana. Tämä vahvistaa kassan mainetta luotettavana ja tehokkaana kumppanina.

 

eAsiointi ja chat-palvelut saavat kiitosta

Tutkimuksessa nousi esiin useita mielenkiintoisia seikkoja. Yleisesti ottaen kassan jäsenet ovat erittäin tyytyväisiä kassan palveluun, ystävällisyyteen ja asiantuntemukseen. eAsiointia oli käyttänyt 95 % vastaajista, ja erityistä kiitosta sai tekstiviesti-ilmoitus tulevasta etuusmaksusta, joka sai arvosanan 4,8/5. Tekstiviesti-ilmoituksen saa kytkettyä päälle eAsioinnissa. Myös eAsioinnin chat-palvelu oli kasvattanut suosiotaan aiempiin vuosiin verrattuna, ja sen vastausnopeutta (4/5), asiantuntemusta (4,1/5) sekä ystävällisyyttä (4,2/5) arvostettiin korkealle.

 

Selkeää viestintää ja eri alojen asiantuntemusta

A-kassan viestintää pidettiin selkeänä, ja se sai arvosanan 4,2/5. Jäsenet kokivat myös, että kassa tuntee eri alojen erityispiirteet hyvin (4/5). A-kassalle onkin karttunut laajaa asiantuntemusta eri aloilta, sillä useiden ammattiliittojen työttömyyskassojen fuusioituminen on tuonut mukanaan osaamista monilta eri aloilta. Molemmat lukemat ovat nousseet edellisestä vuodesta.

 

67 % jäsenistä suosittelee A-kassaa

Kassan Net Promoter Score (NPS), eli kuinka todennäköisesti suosittelisi A-kassaa muille, oli 60 (asteikko -100 ja +100 välillä), mikä on erittäin korkea arvo. Tämä tarkoittaa, että suuri osa jäsenistämme suosittelisi A-kassaa muille. Erityisesti lomautettuina tai työttöminä olevat jäsenet antoivat korkean NPS-arvosanan 66. Yhteensä 67 % jäsenistä suosittelisi A-kassaa ystävilleen tai kollegoilleen.

 

Tulevaisuuden kehitysnäkymät

A-kassa jatkaa määrätietoisesti toimintansa ja palvelukulttuurinsa kehittämistä ja vahvistamista myös tulevaisuudessa. Erinomaiset kyselytulokset antavat selkeää palautetta siitä, että olemme oikealla tiellä. Kiitämme kaikkia jäseniämme luottamuksesta ja yhteistyöstä!