eAsioinnissa on huoltokatko ti 22.10.2024 klo 18.00-19.00. eAsiointia ei voi käyttää katkon aikana. Pahoittelemme katkoksesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Palvelumme on tällä hetkellä ruuhkautunut. Puhelinpalvelumme on poikkeuksellisesti suljettuna keskiviikkona 23.10.2024, jotta voimme keskittää resurssejamme hakemusten käsittelyyn ja nopeuttaa käsittelyaikoja. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

A-kassan logo, vihreä

Ajankohtaista

Lue myös nämä uutiset

A-kassa, kuvituskuva, jossa työttö istuu jäätelö kädessä.
A-kassa on luotettava ja nopea – Jäsentutkimus 2024 osoittaa jäsenten tyytyväisyyden

Ajankohtaiset, Uutiset

5.7.2024

A-kassa on toteuttanut vuosittaisen jäsentyytyväisyystutkimuksensa, joka kohdistui tällä kertaa jäsenille, jotka ovat saaneet etuuksia ajalla 05/2023–04/2024. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää kassan jäsenten tyytyväisyyttä kassan toimintaan ja kerätä kehittämisideoita. Kyselyyn saatiin vaikuttavat 4 154 vastausta, ja kiitämme lämpimästi kaikkia vastanneita!

 

Tulokset olivat erittäin positiivisia: 96 % vastaajista koki, että luotettavuus kuvaa A-kassaa hyvin tai erittäin hyvin, ja 90 % piti kassaa nopeana toimijana. Tämä vahvistaa kassan mainetta luotettavana ja tehokkaana kumppanina.

 

eAsiointi ja chat-palvelut saavat kiitosta

Tutkimuksessa nousi esiin useita mielenkiintoisia seikkoja. Yleisesti ottaen kassan jäsenet ovat erittäin tyytyväisiä kassan palveluun, ystävällisyyteen ja asiantuntemukseen. eAsiointia oli käyttänyt 95 % vastaajista, ja erityistä kiitosta sai tekstiviesti-ilmoitus tulevasta etuusmaksusta, joka sai arvosanan 4,8/5. Tekstiviesti-ilmoituksen saa kytkettyä päälle eAsioinnissa. Myös eAsioinnin chat-palvelu oli kasvattanut suosiotaan aiempiin vuosiin verrattuna, ja sen vastausnopeutta (4/5), asiantuntemusta (4,1/5) sekä ystävällisyyttä (4,2/5) arvostettiin korkealle.

 

Selkeää viestintää ja eri alojen asiantuntemusta

A-kassan viestintää pidettiin selkeänä, ja se sai arvosanan 4,2/5. Jäsenet kokivat myös, että kassa tuntee eri alojen erityispiirteet hyvin (4/5). A-kassalle onkin karttunut laajaa asiantuntemusta eri aloilta, sillä useiden ammattiliittojen työttömyyskassojen fuusioituminen on tuonut mukanaan osaamista monilta eri aloilta. Molemmat lukemat ovat nousseet edellisestä vuodesta.

 

67 % jäsenistä suosittelee A-kassaa

Kassan Net Promoter Score (NPS), eli kuinka todennäköisesti suosittelisi A-kassaa muille, oli 60 (asteikko -100 ja +100 välillä), mikä on erittäin korkea arvo. Tämä tarkoittaa, että suuri osa jäsenistämme suosittelisi A-kassaa muille. Erityisesti lomautettuina tai työttöminä olevat jäsenet antoivat korkean NPS-arvosanan 66. Yhteensä 67 % jäsenistä suosittelisi A-kassaa ystävilleen tai kollegoilleen.

 

Tulevaisuuden kehitysnäkymät

A-kassa jatkaa määrätietoisesti toimintansa ja palvelukulttuurinsa kehittämistä ja vahvistamista myös tulevaisuudessa. Erinomaiset kyselytulokset antavat selkeää palautetta siitä, että olemme oikealla tiellä. Kiitämme kaikkia jäseniämme luottamuksesta ja yhteistyöstä!