eAsioinnissa on huoltokatko 15.11.2025 klo 18.00 -16.11.2025 klo 6.00. eAsiointia ei voi käyttää katkon aikana. Pahoittelemme katkoksesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Katso vinkit eAsioinnin ongelmiin

eAsioinnin käytön on tarkoitus olla mahdollisimman sujuvaa, joskus kuitenkin tulee eteen ongelmia. Keräsimme tälle sivulle vinkkejä yleisimpiin haasteisiin.

Piktogrammi, A-kassa

Katso alta vinkit yleisimpiin eAsioinnin haasteisiin

Useimmin kirjautumisongelmiin auttaa selaimen välimuistin tyhjennys. Se tehdään selaimen asetuksista. 

Suosittelemme käyttämään Chrome-selainta. 

Jos välimuistin tyhjennys tai selaimen vaihtaminen ei auta, voit kokeilla kirjautumista toisella laitteella esim. puhelimella. Näin voit varmistaa, että onko ongelma käyttämässäsi laitteessa.

Tiedotamme sivuillamme heti, jos kyseessä on jokin laajempi häiriö. 

Mikäli pankkitunnistus ei toimi, kannattaa katsoa onko käyttämäsi pankki ilmoittanut häiriöistä tunnistautumisessa tai onko Suomi.fi-palvelussa jokin häiriö.

Tiedotamme sivuillamme heti, jos kyseessä on jokin laajempi häiriö. 

Mikäli sinulla ei ole pankkitunnuksia, voit kirjautua myös mobiilivarmenteella, joka on liitetty puhelinnumeroosi. Lisää mobiilivarmenteesta löydät oman operaattorisi sivuilta tai Suomi.fi.

Jos eAsioinnin sivu ei aukea ollenkaan, saattaa kyseessä olla huoltokatko. Ennakkoon tiedossa olevista huoltokatkoista kerromme kotisivuillamme, mutta joskus saattaa tulla lyhyitä ennakoimattomia katkoksia. 

Tilanne todennäköisesti korjaantuu hetken kuluttua, joten kannattaa odottaa hetki.

Tiedotamme sivuillamme heti, jos kyseessä on jokin laajempi häiriö. 

Liitteitä voit lähettää eAsioinnin ”Liitteet”-välilehdeltä.

Liitteen sallittuja tiedostomuotoja ovat jpg, pdf ja tiff. Tiedoston koko voi olla enintään 10 Mt ja voit lähettää yhdellä kertaa enintään viisi liitettä.

Voit skannata asiakirjan tulostimellasi tai ottaa tarvittavasta liitteestä esimerkiksi valokuvan älypuhelimellasi. Hyväksymme liitteet, kunhan ne ovat selkeästi luettavissa.

Ohjeet liitteiden lisäämisen löydät tästä linkistä, ohjeen kohta 3. 

Mikäli sähköinen asiointi ei ole mahdollista, voit täyttää hakemukset myös paperiversioina. 

Kaikki hakemuslomakkeet löydät täältä.

Postiosoitteeemme

Avoin työttömyyskassa A-kassa
PL 116
00531 Helsinki

Huolellisesti tehty hakemus nopeuttaa käsittelyä

A-kassan tavoitteena on käsitellä kaikkien jäsenten hakemukset mahdollisimman tehokkaasti ja maksaa etuudet nopeasti. Hakemusten käsittelyä nopeuttaa, kun kaikki tiedot on toimitettu meille yhdellä kertaa.

eAsioinnin kautta lähetetyt hakemukset, liitteet ja viestit tulevat kassalle heti, eikä sinun tarvitse huolehtia postinjakelun kestosta tai jonottaa puhelinpalveluun. Voit asioida silloin, kun se sinulle itsellesi parhaiten sopii.

Täytä hakemus huolellisesti ja liitä siihen kaikki tarvittavat liitteet. Sähköisessä hakemuksessa on infopainikkeita (ympyrässä i-kirjain), joista saat tarvittavaa lisätietoa hakemuksen täytön yhteydessä. Otamme sinuun yhteyttä, jos tarvitsemme lisätietoja. Jos sinulta pyydetään lisäselvityksiä, toimita ne kaikki samalla kerralla.

 

Kassaan lähettämäsi liitteet näkyvät eAsioinnin Liitteet-välilehdellä, ja kunkin liitteen kohdalla olevaa nuolta klikkaamalla voit myös tarkistaa, miltä lähettämäsi liite näyttää.

Seuraa hakemusten käsittelyaikaa verkkosivujemme etusivulla. Käsittelemme hakemukset saapumisjärjestyksessä.

Voit asioida kanssamme eAsioinnissa olevan viestit -osion kautta.


Usein kysyttyjen kysymysten listasta saattaa löytyä vastaus asiaasi.

 

Jos sinulla on kysyttävää, tai haluat antaa lisäselvitystä hakemuksesi tietoihin, asioi eAsioinnin kautta. eAsioinnin käyttäminen on helppoa, turvallista ja nopeaa. Kirjautuminen vaatii vain omat henkilökohtaiset pankkitunnukset tai puhelinoperaattorilta saatavan mobiilivarmenteen. eAsiointia voi käyttää kännykällä, tabletilla tai esim. kirjaston yhteiskäyttökoneella.

 

 

 

Seuraa meitä somessa

Hae sivustolta