På grund av systemavbrotten stängs vår kundtjänst fredagen den 20.12.2024 och öppnar torsdagen den 2.1.2025. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta kan orsaka.

Se tips för problem med E-tjänsten

Det är meningen att E-tjänsten ska vara så smidigt som möjligt, men ibland uppstår problem. Vi har samlat tips för de vanligaste utmaningarna på den här sidan.

Piktogrammi, A-kassa

Se nedan för tips om de vanligaste utmaningarna med E-tjänsten

Rensa cachen brukar hjälpa till med inloggningsproblem. Du kan göra det från webbläsarens inställningar.

Vi rekommenderar att du använder Chrome som webbläsare.

Om det inte hjälper att rensa cacheminnet eller byta webbläsare kan du testa att logga in med en annan enhet, till exempel en telefon. På så sätt kan du försäkra dig om att det finns ett problem med enheten du använder.

Vi kommer omedelbart att informera dig på vår hemsida om det blir mer omfattande störningar.

Om bankidentifiering inte fungerar är det värt att kontrollera om banken du använder har rapporterat problem med identifieringen eller om det är problem med tjänsten Suomi.fi.

Vi kommer omedelbart att informera dig på vår hemsida om det blir mer omfattande störningar.

Om du inte har ett bank-ID kan du även logga in med ett mobilcertifikat kopplat till ditt telefonnummer. Du hittar mer om mobilcertifikatet på din operatörs webbplats eller Suomi.fi.

Om E-tjänstens sida inte öppnas alls, kan det vara ett underhållsavbrott. Vi kommer att informera dig om underhållsavbrott som vi känner i förväg på vår hemsida, men ibland kan det bli korta, oväntade avbrott.

Läget kommer förmodligen att förbättras efter ett tag, så det är värt att vänta ett tag.

Vi kommer omedelbart att informera dig på vår hemsida om det blir mer omfattande störningar.

Du kan skicka bilagor från Bilagor-mellanblad i E-tjänsten.

Tillåtna filformat för bilagan är jpg, pdf och tiff. Filstorleken kan vara upp till 10 MB och du kan skicka upp högst 5 bilagor på samma gång.

Du kan skanna ett dokument med din skrivare eller ta ett foto av den nödvändiga bilagan, till exempel på din smartmobil. Vi accepterar bilagor så länge de är tydligt läsbar.

Instruktioner för att lägga till bilagor finns på denna länk, avsnitt 3 i instruktionerna.

Om du inte kan använda E-tjänsten alls, du kan även fylla i ansökningarna i pappersversioner.

Du hittar alla ansökningsformulär här.

Till vår postadress
Öppna arbetslöshetskassan A-kassan
PB 116
00531 Helsingfors

Följ oss på some