eAsioinnissa on huoltokatko ma 17.6.2024 klo 21.00 - 21.30. eAsiointia ei voi käyttää katkon aikana. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa!

A-kassan logo, vihreä

Ajankohtaista

Lue myös nämä uutiset

Kuljetusalan lakko voi vaikuttaa postitse toimitettaviin hakemuksiin

Uutiset

17.2.2023

Keskiviikkona 16.2. alkanut kuljetusalan lakko voi hidastaa postin kulkua, mikä saattaa hidastaa postitse lähetettävien hakemusten saapumista kassaan ja viivästyttää näin käsittelyä. 

Postin arvion mukaan lakon takia kirjeposti saattaa viivästyä jopa yli viikon verran. Viivästykset saattavat näin ollen pidentää kassalle postitse lähetettävien hakemusten, liitteiden ja lisäselvitysten käsittelyaikaa. Myös kassasta postitse jäsenille lähetettävien päätösten ja lisäselvityspyyntöjen saapuminen saattaa viivästyä.

Kannattaa käyttää eAsiointia

Hakemukset ja lisäselvitykset on helpointa ja nopeinta lähettää kassalle eAsioinnin kautta. Sähköiseen asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Kassan päätökset näkyvät myös eAsioinnissa.

eAsioinnin kautta liitteitä voi lähettää esimerkiksi kännykällä otettuina kuvina.

Asetuksista kannattaa valita, että ansiopäivärahasta annettu päätös toimitetaan sinulle sähköisesti. Tällöin päätös näkyy eAsioinnissasi. Lisäksi voit tilata tekstiviesti-ilmoituksen maksuun tulevasta etuudesta. Silloin saat puhelimeesi tiedon maksupäivästä ja tilillesi maksettavasta summasta.

Tilannetiedoissa voit seurata muun muassa enimmäisajan kulumista ja saamiasi päätöksiä. Voit myös tarkistaa, miltä ajalta olet lähettänyt aiemmat hakemuksesi eAsioinnissa. Maksuilmoitus tulee viimeistään maksupäivää edeltävänä päivänä eAsiointiin.

Ohjeita eAsiointiin

Näin käytät eAsiointia-ohjevideo

Näin teet hakemuksen eAsioinnissa o-ohjevideo