Kuvistuskuva_A-kassa, kuvassa ihminen istuu tietokoneella

Huolellisesti tehty hakemus nopeuttaa käsittelyä

A-kassan tavoitteena on käsitellä kaikkien jäsenten hakemukset mahdollisimman tehokkaasti ja maksaa etuudet nopeasti. Hakemusten käsittelyä nopeuttaa, kun kaikki tiedot on toimitettu meille yhdellä kertaa.

eAsioinnin kautta lähetetyt hakemukset, liitteet ja viestit tulevat kassalle heti, eikä sinun tarvitse huolehtia postinjakelun kestosta tai jonottaa puhelinpalveluun. Voit asioida silloin, kun se sinulle itsellesi parhaiten sopii.

Täytä hakemus huolellisesti ja liitä siihen kaikki tarvittavat liitteet. Sähköisessä hakemuksessa on infopainikkeita (ympyrässä i-kirjain), joista saat tarvittavaa lisätietoa hakemuksen täytön yhteydessä. Otamme sinuun yhteyttä, jos tarvitsemme lisätietoja. Jos sinulta pyydetään lisäselvityksiä, toimita ne kaikki samalla kerralla.

Kassaan lähettämäsi liitteet näkyvät eAsioinnin Liitteet-välilehdellä, ja kunkin liitteen kohdalla olevaa nuolta klikkaamalla voit myös tarkistaa, miltä lähettämäsi liite näyttää.

Seuraa hakemusten käsittelyaikaa verkkosivujemme etusivulla (linkkiä klikkaamalla pääset tarkempiin tietoihin). Käsittelemme hakemukset saapumisjärjestyksessä.

Voit asioida kanssamme eAsioinnissa olevan viestit -osion kautta.  Voit myös tarvittaessa soittaa esimerkiksi eAsionnin käyttöä koskevissa ongelmissa puhelinpalveluumme.

Tietoa etuuksista -osiosta löydät hyödyllistä tietoa eri tilanteisiin.
Usein kysyttyjen kysymysten listasta saattaa löytyä vastaus asiaasi.

Katso myös:
Ohje lomautetulle
Ohje työttömälle
Hakemusten käsittelytilanne

Jos sinulla on kysyttävää, tai haluat antaa lisäselvitystä hakemuksesi tietoihin, asioi eAsioinnin kautta (a-kassa.fi -> eAsiointi). eAsioinnin käyttäminen on helppoa, turvallista ja nopeaa. Kirjautuminen vaatii vain omat henkilökohtaiset pankkitunnukset tai puhelinoperaattorilta saatavan mobiilivarmenteen. eAsiointia voi käyttää kännykällä, tabletilla tai esim. kirjaston yhteiskäyttökoneella.